Un cuvant-cheie coada lunga este o sintagma de trei sau mai multe cuvinte-cheie legata de cuvintele tale cheie principale, dar cu mai putin trafic asociat cu aceasta.
De ce ai vrea sa tintesti sintagme cu mai putin trafic? Majoritatea creatorilor de continut merg pe una-doua sintagme mari si evidente care contin cuvinte-cheie si ignora aceste sintagme mai lungi de cautare. Din fericire, mai putina competitie inseamna mai putine pagini in rezultate, facand mai usor pentru tine sa te clasezi sus. Arunca o privire la Google Keyword Planner ( Planificatorul de cuvinte-cheie de la Google ), si vei vedea ca multe cuvinte-cheie coada lunga atrag o cantitate buna de trafic.
De exemplu, in momentul cand scriu asta, photography (fotografie) are 450 000 de cautari lunare si peste un miliard si jumatate de rezultate ale cautarii, facandu-l un cuvant-cheie imposibil de tintit cu succes.
Totusi, sintagma coada lunga tilt shift photography (fotografie cu efect de miniatura) are un total respectabil de 10 000 de cautari pe luna, dar doar trei milioane de pagini in rezultate. Ceea ce inseamna ca o postare buna si minutioasa despre subiect, cu doar o mana de linkuri catre aceasta, ar trebui sa se claseze bine pentru acel termen.
Cand iti stabilesti strategia generala pentru cuvinte-cheie,nu uita cuvintele-cheie coada lunga. Pentru multe website-uri consacrate numarul combinat de vizite in urma cuvintelor-cheie coada lunga e mai mare decat acela generat de cuvinte-cheie principale.
Asta nu e surprinzator, caci cuvintele-cheie coada lunga reprezinta 70% din toate interogarile din motoarele de cautare. Dar exista un alt beneficiu al crearii de continut avand in minte cuvintele coada lunga – acele interogari tind sa fie folosite de catre oameni pe cale sa cumpere. Cineva care cauta telefoane doar se uita, in timp ce cineva care cauta Apple iPhone cel mai bun pret, probabil a scos deja cardul de credit. Asta inseamna ca daca vinzi produse sau faci marketing afiliat ar trebui, cu siguranta, sa tintesti cuvinte-cheie coada lunga.
Daca generezi venituri cu AdSense, vei descoperi adesea ca exista o mai mare probabilitate ca vizitatorii care iti gasesc site-ul in urma cautarilor coada lunga sa apese pe reclame pe masura ce continua sa caute cea mai buna oferta. Chiar daca nu iti valorifici site-ul in bani, coada lunga poate furniza site-ului tau multi cititori tintiti, motivati – genul care iti distribuie linkurile si se inscriu pentru actualizarile tale pe email.